themas
border line

Commerciële uitdagingen van onze klanten

Eén van de eerste vragen die wij aan onze klanten stellen, is wat hun uitdaging is en waar zij in commerciële zin mee 'worstelen'. Een greep uit de dagelijkse praktijk van commerciële vraagstukken waar wij onze klanten graag mee verder helpen:

'Worstelingen' uit de prakijk

  • Hoe krijg ik mijn team mee in de (weer) nieuwe strategie?
  • Alle klanten zijn belangrijk. Welke keuzes moet ik maken?
  • We hebben een nieuwe grote opdracht binnengehaald, dat moet nu eerst geregeld worden; belletjes doen we maar even niet.
  • Ik wil graag aan de lange termijn ontwikkeling werken, maar moet wel op korte termijn resultaat laten zien. Hoe verkoop ik dat?
  • Leuk die trainingen. We hebben de meeste wel gezien, maar wat levert het op onderaan de streep?
  • Als deze opdracht valt, komt het helemaal goed… Maar hij valt niet. En nu?
  • Goed plan... Maar gezien de waan van de dag ‘nu even niet!’
  • We zitten goed binnen op alle niveaus bij de klant, maar de nieuwe directeur neemt zijn eigen leverancier mee. Zijn wij nu kansloos?
  • Hoe zorg ik ervoor dat wij de goede dingen, goed doen?
  • Marketing en sales werken langs elkaar heen. Hoe krijgen wij daar meer synergie in?
  • Hoe zorgen wij ervoor dat we niet terugvallen in het oude?
  • Wij weten nu wel waar we naartoe willen, maar wat moeten we concreet doen om daar te komen en wat is ervoor nodig?

Meer weten?

Herkenbare vragen? Om op de voor u relevante vragen een simpel antwoord te kunnen geven gaan we graag met u in gesprek.